Friday, January 22, 2010

SUPPORT LETTERS

'CONDONE SUPPORT LETTERS AND POSSIBLE ALLOW CORRUPTION TO FESTER'..say anti -graft
Mereka mencadangkan 'surat rekomen' terutama dari Menteri kita berkaitan dengan tender projek atau supply atau apa apa yang sewaktu dengannya dihentikan kerana ianya berwajahkan rasuah.
'Surat rekomen ' ini bukan terbang melayang free saja, orang tengah selalunya yang ada kepentingan politik akan mengejaskan pertemuan dengan Pak Menteri untuk mendapatkan surat keramat tersebut. Ada chargenya bro..paling kurang pergi karoke nyanyi bertemankan para para GRO yang bergetah..tak bergetah tak main laa.

'Surat rekomen' ini yang selalunya bertulis tangan Pak Menteri seperti ' usahakan sehingga kontraktor ini berjaya' atau ' saya tiada apa apa halangan dan menyokong penuh Syarikat ini' kadang kadang untuk menyedapkan hati pihak yang berjumpa dia saja. Pak Menteri pun ada code tersendiri yang hanya diketahui oleh Setiausaha sulit atau KSU. Mereka tengok samada code itu boleh bagi atau masuk tong sampah saja. Pak Menteri pun dah ada orang dia...'surat rekomen' tu saja nak ambik hati saja laa.
Jadi, hapus atau terus hidup 'support letter' ini tidak memberikan sebarang implikasi dan makna..inilah Malaysia tercinta..














No comments:

Post a Comment